emzirmek her şartta güzel..

18 Aralık 2013 Çarşamba

Süt davası:))



Ada da yetecek kadar sütüm vardı,ama lohusayken "sütün mü yetmiyor"diyenlere haa gıcık olacak kadar hafızam iyi maşallah.bu konu çok hassas,sütü olana maşallah ama sütü olmayana da lütfen olumlu telkinlerde bulunun,tamam anne sütü bebek için çok önemli de,lohusa kafası zaten darma duman birde bu süt  davası yüzünden tazecik anneyi,her kim bunlatırsa valla verin adını bana 2çift lafım var ona.

Bebeğe anne sütü kadar sağlıklı ve mutlu anne lazım! Lütfen unutmayalım ve unutturmayalım!

Dedim ya ada'da sütüm yeteri kadardı ama yetmiyor mu,doymuyor mu sorularını o lohusa beynime sokan maşallah çoktu:/

İnternetten araştırmadığım kaynak kalmadı (yaş maya yedim,kasa kasa alkolsüz bira içtim,daha fazla anlatıp midenizi bulandırmayayım)

Sonra anladım ki adaya,sütten ziyade ben lazımım yani mutlu,gülen sado:))

Aras'ta ise ne hikmetse maşallah 7 bebeği doyuracak sütüm vardı(2.çocuklarda böyle oluyormuş sanırım)zaten olmasa ben yanmışım,adam kolik çıktı biliyorsunuz.


Bildiğim süt arttıran şeyleri sizinle paylaşmak istedim,belki sizde beinm ilk anneliğimde olduğum gibi sayfa sayfa yazı okuyorsunuzdur kim bilir;

1)su(üstüne tanımam zaten emzirirken boğazım yanardı susuzluktan)
2)hurma(taze hurmayla inanılmaz süt artıyor özellikle)
3)boza
4)rezene,ısırganotu çayı (bende çok fayda etmemişti ama gaza iyi geliyormuş)
5)kuru dut (bayılırım zaten)
6)ayva kompostosu(şekersiz pişirmeniz gerek)
7)kimyon(cidden arttırıyor ve gaza iyi geliyor)
8)çikolata,çikolata,çikolata(zaten hiç sevmem de süt için yani:)) yağlanırdığı da söyleniyor sütü)
9)emzirdikten sonra sağmak (düzenli olursa cidden çok işe yarıyor.)
10) uyku (yani bunu okuyup "nerde?"diye güldüğümü hatırlıyorum da işte olabildiğince dinlenin diyeyim)
11)rezene çayı
12)kefir
13)süt mısır
14)deniz börülcesi




Sütün azalmaması için ise asla öğün atlamayın,kuru gıdalar yerine sıcak,ev yemeklerini tercih edin derim.

Ve son olarak tekrarlıyorum,sütünüz olsun diye uğraşın tamam ama kafanıza çok takmayın inanın çocuğun anne sütü aldığı dönem geçiçi,annenin ruh sağlığında bıraktığı izler kalıcı:))

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe