emzirmek her şartta güzel..

28 Nisan 2014 Pazartesi

5 çocuklu ŞAHANE kadın...AYŞE KUCUROGLU



İdolüm... Tam 5 çocuk doğurmuş,bilfiil çocuklarına bakan,ilgilli,eğlenceli bir anne.. Bakımlı,alımlı,ışıl ışıl,konuşurken gözleri  parıl parıl... Yüzünden gülümsemesi hiç eksilmiyor... Son derece mütevazi ve asla burnu havada bir kadın değil ...

5 çocuklu gencecik bir kadın ,çok başarılı bir işletmeci,spor yapan,Vatan gazetesinde düzenli yazı yazan,sosyal hayattan asla kopmayan bir anne... AYŞE KUCUROĞLU... Ve inanılmaz güzel... 

Biliyorum pek çoğumuz zaman zaman tek çocukla bile bunalıp,isyan ediyoruz... Eğer sizde benim gibi bunalım ruh haline giriyor " ne yapacağım  ben?" diyorsanız  bu röportajı mutlaka okumalısınız.. Çünkü Ayşe asla işin kolayına kaçmıyor, bunalıma girmek yerine daha sıkı sıkıya bağlanıyor işine,ailesine ... 




İşte harika kadın ve onunla sohbetim;

-Ayşecim ilk önce yaşını ve nerede doğup büyüdüğünü sorayım?

- 76 doğumluyum.İstanbul' da doğdum,büyüdüm.

-Eşinle kaç yıldır birliktesiniz? 

- Eşimle 2000 yılından beri birlikteyiz,2003 yılında da evlendik.

- Pekiyi çocukların yaşları?

- Kızım Suna 2003,Kemal 2006,Osman 2008,Cenk 2011, son olarak Selma 2012 yıllarında doğdular.

- Var mı  6. Çocuk planı?

- 1 tane daha çocuğum olsun istiyorum ama çocukların biraz büyümesi gerek.






- Çocukluğunu merak ediyorum? Yani böyle çok çocuklu bir aile miydi hayalin?

- Hiç bir zaman öyle bir hayalim olmadı,tanıyanlar bilir çok nev-i şahsına münhasır bir kişiliğim,bir sırt çantasıyla Uzakdoğuyu gezdim.

Çocuklarla hiç alakam yoktu  hatta şöyle söylüyorum,ben çocuklu olduysam herkes olur:) ama tamamen eşime duyduğum aşk sebeptir bu kadar çocuğum olmasında.

İki kişilik aile tam tadında olmuyor,bizim bu kadar kalabalık bir aile  olmamıza eşimle birlikte karar verdik ve iyiki yapmışım diyorum.




-Çocukların hepsi planlı mıydı?

- İlk 3 çocuk planlıydı,sonrasında 4 ve 5. Çocuklarımızı yapmaya karar verdik ve evet hepsi planlıydı diyebilirim.

-Hamileliklerinde kaç kilo aldın?

-Hepsinde 30 kilo aldım! 

-Ne kadar süreyle emzirdin ayşe?

- Suna'yı 9 ay,diğer çocuklarımı ise 5-6 ay süreyle emzirdim.

- Hangi puset markasını tercih ettin?

- Genelde bugaboo kullandım ama tatillerde chicco porsche design kullanmayı tercih ettim ve tabii bir de spor yaparken kullandığım chicco jogging stroller var ki çok memnunum.





-Happily Ever After' ı kaç yılında açtın?

-2004 yılında..






-Pekiyi çok merak ediyorum,nasıl yetişiyorsun hem çocuklara,hem eve hemde işe?

- Bir kere hiç birşeyi şansa bırakmıyorum,ev ile işim birbirine çok yakın,ayrıca annemde Florya'da otururken benim için, bana yakın bir yere taşındı.

Mümkün olduğunca bu çevreden uzaklaşmamaya çalışıyorum yani TRAFiK benim hayatımda yok!

Bunlar asla tesadüf değil,bazı şeyleri planladım çünkü ben 5 çocuk sahibi bir iş kadınıyım ve işimi şansa bırakmamaya özen gösteriyorum.

-Yardımcın vardır mutlaka ? 

-Evet bir (1) tane yatılı yardımcımız var

-Çocuklar okula gidiyor mu?

-İlk 2 çocuğum ilkokula gidiyor,3 ve 4.çocuklarım anaokuluna gidiyor,Selma ise evde.

-Başarılı bir iş kadınısın ve ciddi sorumlulukların var,sen evden çıkarken çocukların tepkisi ne oluyor?

-Hiç bir zaman arkamdan ağlayan çocuklarım olmadı,çocuklarımın gözünde her zaman çalışan,spora giden,bir anne var ve onlarda biliyorlar  ki ben işime gideceğim ve geri döneceğim.

-Kendini nasıl bir "anne" olarak tanımlarsın? Modern? Klasik?

-Aslında hem klasik hem modern bir anneyim diyebilirim.Çocuklarımın  bir " birey"  olarak yetişmeleri için elimden geleni yapıyorum,kendi sınırları içinde özgürlükleri var ama tabii o sınırları anneleri olarak ben belirliyorum.

Daha çok Kontrollü bir anneyim diyebilirim.

Bizim ailemizde disiplini  yaratan ve beni toparlayan Taner'dir.Benim en büyük yardımcım eşim.


-Gözümde canlandırmaya çalışıyorum;akşam eşinle eve geldiniz,şöyle tam keyif yapacakken kaç çocuk var ortada?

-Bizde tüm çocuklar akşam 21.00 da yatakta olurlar,uyusunlar yada uyumasınlar  o saatte yatakta olma kuralımız vardır.

-Alışveriş işini nasıl hallediyorsunuz?

-Haftada bir(1) gün büyük ev alışverişi için çocuklarla markete gideriz  hep birlikte..

-Pekiyi çocuklarla evde oyun oynar mısın? Yada sosyal aktiviteleriniz neler?

-Oyunda oynarım ama ben daha hayatın içinde bireyler olmalarını istiyorum, biz birlikte toplu taşıma araçlarını kullanıyoruz çocuklarla,otobüse,metroya biniyoruz.

Müzelere gidiyoruz,sergi geziyoruz,daha güncel şeyler yapıyoruz çocuklarımla..

-En keyif aldığınız yer neresi?

- Aqua florya akvaryum şahane mesela..

-Tatil desem? Yurt dışı yurt içi?

-Yurt dışı denince San Diego yu çok seviyoruz ve mutlaka her sene gidiyoruz çocuklarla,

Bunun dışında yazları birde Hilton Dalaman da 1 ay çocuklarla birlikte tatil yapıyoruz.

Çocuk dostu,keyifli vakit geçirdiğimiz bir yer Hilton Dalaman..


-Aile ilişkilerin nasıldır ayşe? Kaç kardeşsiniz? Birbirinize bağlı mısınızdır mesela?

-3 kız kardeşiz ve çok sıkı aile ilişkilerimiz vardır.

-Pekiyi annenin,sen çocuklarını büyütürken sana tavsiyeleri mutlaka olmuştur,öğrenebilir miyim?

-Bu konuda çok şanslıyım çünkü annem benim için çok iyi bir rol model,bizi nasıl yetiştirdiyse şimdi aynı şeyleri hep hatırlatır bana,mesela 

- "Gün doğmadan neler doğar" , 
   "Hiç bir şey için çocukları zorlama" ve 
   "Onları bir birey olarak kabul et ve öyle davran " annemin bana tavsiyeleridir.

-Gelelim kişisel bakımına? Çok bakım ürünü alır mısın? Nedir bu güzelliğin sırrı?

-Teşekkürler:)

Evet çok bakım ürünü alırım ama hiç birini kullanacak vakti bulamam,yalnız asla makyajlı uyumamaya dikkat ederim,mutlaka yüzümü temizler,makyajdan arındırırım.





-Spor yapıyor musun?Formunu nasıl koruyorsun?

-Yemediğim ,kendimi mahrum bıraktığım hiç bir şey yok,canımın istediği her şeyi yerim yalnız güneş battıktan sonra çok ve ağır yiyecekler tüketmemeye özen gösteririm.

Spor mutlaka yapıyorum,aksatmıyorum.


-Mutfakla aran nasıl?

-Tüm fırın yemeklerinde iyiyimdir:)

-Gelecek ile ilgili hayallerin neler ayşe?

- Öyle büyük  hayallerim yok geleceğe dair,hayatı olduğu gibi kabul ediyorum,küçük şeylerle mutlu olabiliyorum ve hayatı olduğu gibi kucaklıyorum:)

- Çocukların ile ilgili var mı hayallerin?

- Her şartta dürüst olmalarını istiyorum,kendi gönüllerinden ne geçiyorsa ona göre yaşasınlar ama başkalarının hayrını da düşünsünler,yardımsever olsunlar...


-Biraz da modadan konuşalım? Çok kendine özgü bir stilin olduğu kesin, nasıl tanımlarsın giyim tarzını?

-Modanın eğlenceli bir enstruman olduğuna inanıyorum, hiç bir zaman yazlık kışlık kaldırmam,günlük hayatımı kısıtlamayacak herşeyi giyebilirim.

Vintage çok severim,modanın dev markaları ile daha basit şeyleri kombinleyerek eğlenceli hale getiririm.

Rock , metal müzik çok severim ve bu giyim stilimi de yansır çünkü moda sadece giyinmek değildir SENİN KİM OLDUĞUNDUR ve ben eğlenceli bir insanım.Valentino danteliyle bandana yı bile kombinleyebilirim ve öyle manava gidebilirim.

Sabah evden dilediğim kombini yapıp çıkıyorum,aynı kıyafetle okula gidiyorum,işe geliyorum,kız arkadaşlarımla yemeğe gidiyorum ve üzerimdeki kıyafet her duruma uyuyor çünkü ben kıyafeti taşırken mutluyum ve rahatım:)

- Ayşe inanılmaz merak ediyorum, hiç " of yeter!" dediğin olmuyor mu? 5 çocuk ,ciddi bir iş hayatı söz konusu?

- Ben eskiden melankoliye çok yatkın bir karakterdim ama 5 çocuklu hayatta melankoliye yer yok!

Depresyona girmek bir lüks benim için ve ben buna asla izin vermiyorum,hayatımdaki bu adrenalin beni besliyor.ben böyle çok mutluyum:)



Ayşe Kucuroğlu' na bana zaman ayırdığı ve sorularımı yanıtladığı,güler yüzü ve misafir perverliği için çok teşekkür ederim.Ayrıca ayşe gibi güçlü bir kadını tanımama vesile olan,ortak dostumuz,hayatımdaki  en hakikkatli  dostum sevgili Bilge EREN' e sonsuz teşekkürler:) 


Sohbet ederken şunu farkettim ki Ayşe Kucuroğlu' nun başaramayacağı hiçbirşey yok!!çünkü müthiş kontrollü ve özgüvenli,sıcacık gülümsemesi ve içtenliği de cabası:)




0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe