emzirmek her şartta güzel..

20 Aralık 2013 Cuma

Bu gıdalar, bebelere yasak arkadaş:))



Bebelere 6 aydan sonra neler yedirdiğimi bir sonraki postta yazıcam ama tersten başlayasım geldi sayın annem;

Neler  yedirmediğimi anlatarak başlamak istiyorum bu sefer;

1) 6. Aydan sonra yumurtanın  sarısını yediler benim bebeler ama YUMURTA BEYAZI  1 yaşından sonra tattılar.

2) 1 yaşına kadar BAL yemediler,ayrıca  yine 1 yaşına kadar TUZ ve İNEK SÜTÜ vermemizi istemişti doktorumuz.

3) KIRMIZI MEYVELER-çilek,nar 1 yaşına  kadar yemediler.

4)BAKLA asla vermedim, 5 yaşına kadar da yasak çünkü "favizm"e yani "bakla zehirlenmesi"ne sebep olabiliyor,baklanın içindeki divicine adındaki güçlü bir antioksidan.Hatta süt veren annelere de yememelerini tavsiye ederim.

5)ASİTLİ İÇECEKLER-kola,gazoz (gözetimimde yaşadıkları sürece yasak)

6)KAFEİNLİ İÇECEKLER.

7)BOYALI ŞEKERLER.


8)ÇİKOLATA- ada 2 yaşına  kadar tadını bilmedi,şimdi arada yiyor(20 aylık),aras şimdiden tattı maalesef çünkü ablasının elinde görüpde vermemek imkansız:/ kinder süt dilimi,bitter çikolara veriyorum arada.

9) MISIR.

10) PATLICAN-içeriğindeki nikotin yüzünden yasak.

11)HAMUR İŞİ-valla buna engel olmazdım malum ben çok seviyorum ama baştan vermediğim için herhalde  hiç alışmadılar sevmiyorlar.

12)FAST FOOD.

13)KABUKLU DENİZ MAHSÜLLERİ -bağırsak enfeksiyonlarına sebep.


14)HAZIR ÇORBA.

15)DONDURULMUŞ GIDA,KONSERVE - evde yaptığınız yemeği  bile dondurup vermeyin bence çünkü dondurulma esnasında zararlı organizmalar üreyip mide,bağırsak enfeksiyonlarına sebep olması çok çok olası.

16)SOSİS,SALAM gibi şarküteri ürünleri.


17) MANTAR.

18)KURUYEMİŞ.

19)SAKATAT.

Benim hatırladıklarım bu kadar ama sizim eklemek istedikleriniz varsa lütfen ekleyin:)) bilmemek değil öğrenmemek ayıp değil mi:))

1 yorum:

  1. Sanırım kuru yemişten kastın ceviz badem gibi faydalı kurular değil :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe