emzirmek her şartta güzel..

17 Aralık 2013 Salı

Çeken bilir isimli çalışmam=kolik

"Herhangi bir sebebi olmaksızın kontrol edilemeyen bebek ağlamasıdır" böyle anlatılıyor "kolik" illeti tüm net sayfalarında ve kitaplarda.3 haftalıkken başlar ve 3 ay sürer deniyor, anneni yedikleri ile ilgili olması olasıdır,masaj yapın,gaz ilacı verin,sarılın deniyor,deniyor,deniyor..


"Deniyor"diyorum çünkü koliği yaşarken herşey havada kalıyor,hiç bir şey tam olarak çözüm olmuyor ve uzun vadeli çözüm bulmak mümkün olmuyor.yaşadım biliyorum,buyrun anlatayım;

Aras doğduğunda,ilk 15 gün şahane bir dönem yaşadık,emip uyuyordu bende bu sayede ada ile vakit geçirebiliyordum fakat 15. Gün aras bir uyandı!uyanış o uyanış bir  daha uyumadı,mübalağa yapmıyorum cidden bir daha hiç uyumadı ve hep emdi.öyle bir emzirme hikayesi ki bu,4 ayda 20 kilo verdiren,evden adım attırmayan,çıktığımızda ise emzirme örtüsünü unutmayı en büyük  fobim haline getirmiş bir hikaye.

Aras sürekli emiyordu,emdikçe gazı artıyordu,ben ise doktorumuzla birlikte sürekli çözüm arataşındaydım çünkü evde birde benden ilgi bekleyen 18 aylık adacık vardı.ilk bebeği emzirmek gibi olmuyor ki.akşamüstleri ise öyle bir ağlama krizine tutluyordu ki aras,susturabilene aşkolsun.
Neler denedim önce onları sıralayayım;

1)kalp masajı
2)kucakta ritmik hareketlerle gezdirmek,omzuma karnını hafif yaslayarak
3)yüzüstü yatırmak 
4)gaz ilaçları (düzenli kullandım olmadı değiştirdim vs.yok hiç biri çözüm olmadı yalnız biri kısmen işe yaradı ama ismini buradan yazmak istemiyorum)
5)4.aydan sonra bebeklere için olan bir markanın gece çayı
6)iphone-ipad application'u olan white noise (inanmazsınız en çok bu işime yaradı)
7)kolik cd'leri
8)yediğime,içtiğime çok dikkat ettim bir dönem baktım işe yaramıyor attım vitesi boşa,ne bulduysam yedim.  
9) kimyon (yediğim her yemeğe az da olsa kimyon attım,işe yaradı sanki arada birde olsa)



Ve denediğim hiç birşey uzun vadede çözüm vermedi,aras kolik olmanın yanında bazen 5 gün süren kabızlık yaşıyordu ve inanın o çaresizlik çok başka bişey resmen çocuk kaka yapınca mürvet görmüş gibi seviniyordum,ailece sarılıp birbirimiz öpmüşlüğümüz var sevinçten:)

Uyku düzeni yoktu,gündüzleri 15 er dakika uyurdu geceleri ise 2 saati geçmezdi uykusu.

Emzik almadı,denemediğim marka,çeşit kalmadı,inatçının evladı:)

Aktardan bir sürü tarif öneren olduysa da doğru bulmadım,hiç denemedim.

Aras'ın ağlamaları şiddetlendikçe doktorumuzda alıyordum soluğu,ben bittim diye ağlıyordum,sağolsun Zerrin hanım her defasında beni teskin edip,geçici bir dönem olduğunu söylüyordu.doktorumuza göre benim biraz rahatlayıp,bu stresten biraz uzaklaşıp arası anneme 2saatliğine bırakıp çıkmam  gerekiyordu ki hiç yapmadım diyebilirim (sen yap annem bakma bana,lohusayken anlamıyor insan işte)


Ben ne zaman yenidoğan görsem hep aynı şeyi düşünürdüm,"ne kadar çaresiz" yani emzirmesen,altını değiştirmessen o cılız sesle ağlar ağlar uyur diye geçirirdim içimden fakat gördüm ki o iş hiç öyle değilmiş,anne de çok "çaresiz"kalabiliyormuş...

Tam 5 ay sürdü bizde kolik durumu,5. Ayda bıçak gibi kesildi,bir anda bitti:))derin bir "oh" çektim diyebilirim ve hala düşündükçe içim fena olur o günleri.
(Biter mi bu sefer dişlerden ishal başladı nerde rahat yüzü gördü mü bu ana:))

Peki benim size tavsiyem nedir?

Yukarda denediklerimi,muhtemelen size doktorunuz da tavsiye edecektir,deneyin bende en çok white noise application işe yaradı diyebilirim.

 Eğer bebeğiniz kolikse,sizi dinlemeye her zaman hazırım,belki bildiğim çözümler sınırlı kalır ya da çözümü,dönemsel de olsa,yok biliyorum ama o dönem bana çok iyi gelen bir şeyde çevremde beni dinleyen dostlarıma dert yanmaktı:))

2 yorum:

  1. Merhaba 5 ayda bitti demissiniz kolik. Biz 4. Aydayiz esime gore kolik bitti ama bana hala devam ediyor gibi geliyor. ( etmiyorsa kabullenmem gereken sey huysuz bir oglum var) merak ettigim 3. Aydan sonraki aglamalarda kriz seklinde miydi? Yoksa mevzu bir parca bilinclenince boyut mu degistiriyor? Oglumuz kriz seklinde aglamiyor artik ama surekli oyalamazsak once mikirdanmayla baslayan ve hemen akabinde aglama krizine donen bir halimiz var. bu arada hala cok sik beslenmek istiyor ve uyumayada alerjisi var. sallanmadigi surece uyumuyor. Ozellikle 4. Ve 5. Ayinizi yazar misiniz ve kolik bicak gibi kesilince nasil bir bebeginiz oldu onu merak ediyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Slm,sanki arası anlatıyorsunuz gibi geldi bir aa0n:)) bence sizde henüz kolik bitmemiş,emzik alıyor mu oğlunuz?yazarım tabii bu hafta fırsat bulunca post olarak,ama isterseniz şöyle özetliyim bizde 1. Ay ile 5. Ay kolik kesilene kadar hiç bir fark yoktu,her gün ağlama,her gün kriz,hep memede bir bebe hep yorgun bir anne:) bıçak gibi kesildi kolik ama aras maalesef huysuz bilmiyorum o dönemin sürüncemesi mi yoksa huyu mu ama hala ağlayarak yaptırıyor istediğini,inatçı ve istediğin almasaa yerden yere atıyor kendini:/ gözünüzü korkutmak istemem belki allah size acır:) belki oğlunuz bir zmana sonra düzelir,aras inanılmaz güler yüzlü fakt işte dediğim gibi istediği olmassa krize bağlıyor hemen:/ allah kolaylıklar versin:/ iphone app.white noise i denedinizi mi,0?bizde bir nebzede olsa işe yaramıştı?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe