emzirmek her şartta güzel..

5 Kasım 2013 Salı

"Bulgurun Halleri" bir harika dostum:)

Bugün öyle bi yerdeydim ki sıcağı sıcağına yazmak istedim,çünkü o kadar sıcak ve samimi bir mutfağa konuk olduk ki,yenen yemeklerin lezzeti bir tarafa,pişirenlerin güler yüzü,içtenliği,samimiyeti müthiş bir enerji yaymıştı etrafa:))

Refika Birgül,Ntv Mucize Lezzetler programının yapımcısı,yemek kitabı yazarı..Nursen Doğan ise,annelerin çoğunun tanıdığı ve sevdiği  blogcu anne elif doğan'ın kayınvalidesi:)ama ne kayınvalide,Allah herkese böylesini nasip etsin:))hem becerikli,hemde güleryüzlü şahane bir kadın:)

Bu 2g hamarat  kadın birleşmiş "Bulgurun Halleri/Refika'nın Mutfağında Pişen Kitaplar"ortaya çıkmış,iyi ki de çıkmış diyorum ben.

Ben zaten bulgur aşığıyım,bizde bulgurun her hali sevilir,iç anadolu insanıyız ne de olsa:))
 
Muhteşem boğaz manzarası,sıcacık hava ve aydınlık mutfakta yapılan sıcak sohbet bir yana,bulgurun halleri  bir harika dostum:))

Fellah köfte,içli köfte,daha önce hiç tatmadığım ıspanaklı içli köfte ve bilimum bulgurun çeşitlerini tadarken fena halde kaybettim kendimi:)

Birde üstüne çekilişte,bu muhteşem kitabı kazanınca değmeyin keyfime,dedim ya zaten bulgurun her halini severim ama  bilmediğim ne çok bulgurlu yemek varmış dedim eve gelip kitabı inceleyince:)

Az az aktarmak istiyorum bulgur tariflerinden aslında;

Kitap,"başlangıçlardan tatlılara bulgurlu tarifler diye başlıyor"

Hadi canım bulgurlu tatlı mı olur diyorsanız işte buyrun:)

ÇİKOLATALI BADEMLİ BULGUR HELVASI
Malzemeler;

1su bardağı çok ince köftelik bulgur
1 çorba kaşığı badem
2 çorba kaşığı kakao
50 gr.siyah çikolata
3 damla badem aroması
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
3 çorba kaşığı tereyağı
1 tutam tuz
Servis için sade veya bademli dondurma

Yapılışı;

Şekeri su ile bir tencerede eritin,1 dakika kaynatın,ateşten alın.bir kenarda bekletin.

Tereyağını bir tencerede eritin,bulguru ilave edin.çok hafif ateşte 20 dakika açık kahverengi oluncaya kadar kavurun.incecik doğranmış,badem,kakao,çikolata,şeker şurubu ve tuzu dikkatlice ilave edin.hemen tencerinin kapağını kapatın ki yüzünüze ve etrafa yağ sıçramasın.2-3 dakika sonra tencerenin kapağını açın.Badem aromasını ilave edin.karıştıra karıştıra 2-3 dakika daha pişirin.Ateşten alın,tencerede 15 dakika dinlendirin.

Kaşıkla şekil verip servis tabağına alın veya dondurma ile servis edin:)


Ben bu tarifi denemek istiyorum,merak ediyorum bulgur ve çikolata birleşince nasıl bir tat çıkar ki?

Kitaptaki tarifler şahane,sanki annem yazmış gibi hissettim bir an,niye derseniz,mutfak tartısına ihtiyaç olmadan tarif kitabı anlamak zor bu dönemde,tarta tarta gram gram veriliyor ya tarifler,halbuki bu kitapta nunu( nursen doğan)tam da annem gibi vermiş tarifleri,bardakla,kaşıkla ölç karıştır gibi:)


Dedim ya zaten bulguru severim yalnız bu kitabı inceleyince daha bir meraklandım,yemek iyi güzelde beni bulgurlu bir sürü tarif şu an mutfakta beklemekte:) pişirip,taşırasım,konu komşuya dağıtasım geldi tutmayın beni lütfen #bulgurunhalleri bu bünyeyi fena gaza getirdi:))


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe