emzirmek her şartta güzel..

24 Haziran 2014 Salı

Çorbalı tavuk istiyorum anne :))



Başta şunu belirtme gereği duyuyorum nedense,aslında bence söylememe bile gerek olmasa da, bende sizin gibi,her anne gibi çocuklarımın ne yedikleriyle ve yediklerinin sağlıklı olup olmadığıyla  ilgili bir anneyim. Bunu her defasında bangır bangır bağırarak söylemenin yada öyle göstermeye çalışmanın saçma olduğunu bildiğimden gerek duymuyorum ama " çocuklarımın belli miktarda tavuk yemelerine izin veriyorum" dediğimde aldığım tepki sebebiyle belkide başta belirtmek istedim bunu.

Evet dönem dönem tavuk pişiriyorum çocuklarım için.Çünkü Ada ve Aras ,et ve balık sevdikleri gibi tavuk etinide tüketmeyi seviyorlar, başta hormonlu yem ve tavuk iddaları yüzünden başka tür beyaz et ürünlerinide denediysem de sevdiremedim, "tavuk yap,anne", "çorbalı tavuk yok mu?" ısrarları karşısında bende hangi marka tavuk tüketeceğimi araştırdım ve 2 tane markada karar kıldım.

Bunlardan biri,Banvit..






Aklımda soru işaretleri yok mu? Var tabii... Momosphere sayesinde  tanıştığım Banvit Kurumsal İletişim ve Gelişim  Direktörü İlgi Görener 'e sorularımı sordum,cevapları beni tatmin etti ama şu da var benim amacım kimsenin bakış açısını değiştirmek değil,sadece bir anne olarak şunu sorguladım; "organik" diye satılan ürünler ne kadar organik? Ya da araştırdığım ve kalitesinden emin olduğum tavuk etini çocuklarıma sunuyor olmam beni "bilinçsiz" mi yapar?










Banvit yetkililerinden aldığım bilgileri sunayım ben size,yine  herkes bildiğini yapsın en iyisi:)

        ~ Banvit' ten satın aldığınız tavuğun, barkod sistemi sayesinde, tüm bilgilerine rahatlıkla
           ulaşabiliyorsunuz.

        ~ Devlet denetim haricinde, Banvit tavuklarda antibiyotik veya hormon kalıntısı var mı diye
           denetim uyguluyor,ayda 40.000 tane mikrobiyolojik analiz,kurumun 10 dan fazla laboratuvarında        
           yapılıyor.

        ~ Tavuklar,şehir efsanelerinde söylenildiği gibi,24 saat ayakta ve dip dibe değiller,sadece dışarıda  
            yiyecekleri herhangi bir maddenin tavuğa zarar verebileceği göz önünde bulundurularak içeride 
            gözetim altında tutuluyorlar.

        ~ Organik  tavuk 80 günde kesilirken( artık kartlaşmaya başlamış oluyor) normal kiloya ulaşmış bir         
            bir tavuk Banvit'te 45 günde kesiliyor ancak "roaster" adını verdikleri "organik" tavuk ebatında 
            çeşitleri mevcut.
           
        ~ Tavuklar sadece ve sadece hastalandıklarında,doktor kontrolünde antibiyotik verilebiliyor.

        ~ Söylenildiği gibi tavukları büyütmek için verilen antibiyotiğin zaten Türkiye' ye girişi yasak!

        ~ Tavuk yemi: %70 mısır, %10 mineraller ve %20 soyadan oluşuyor ve asıl yemin organik 
           organik olmama sebebi soya..
      
        ~ Tavuk yeminde bulunması gereken bir diğer gıda işe havuç.. Yani GDO lu diye tabir ettiğimiz
           sebze.

        
 Öğrendiğim bir diğer detayda, Banvit' in tüm bu  "hormonlu tavuk" iddiaları yüzünden mahkemeye başvurduğu ve bilirkişi tarafından onaylanan asılsız iddialar raporunun olduğu..


Neticede ben tavuğumu "banvitburada.com"dan sipariş veriyorum ve güvenle yiyorum,yediriyorum...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe