emzirmek her şartta güzel..

27 Şubat 2014 Perşembe

Soru-cevap (kardeş sonrası,çocuklarda inatçılık)



        Anne soru;

         İnci özlem;
Merhaba elif hanım, benim 2,5 yas'in da oglum.var 11 aylikta kizim var oglum kizim dogmadan once dede ,anne, baba gibi kelimeler cikartiyordu. Kızım dogduktan sonra bi sure daha soyledı sonra tamaniyle bitirdi. Tv cok izliyordu doktora goturdum doktor tv 'kapatin dedi 3 ay kadar kapattik oyun grubuna goturdum hic bir sekilde alisamadi.motor gelisimi cok iyi yalniz su bile demiyor su de oyle vericem dedigimde bile su icmekten vazgeciyor. Nasil yaklasmam gerekiyor yardimci olursaniz cok sevinirim

Uzmanımız cevabı;

<b>Merhaba Özlem Hanım

 Oğlunuzun dil gelişiminin başladığı süreçte kardeşinin doğması bu süreçle ilgili bir gerilemeye  vesile olmuş olabilir. Söylediği kelimelerde yaşanan gerilik, söyleyemiyor olduğuna değil psikolojik etkenlerin varlığına işaret ediyor olabilir. Zorlayarak oğlunuzun direncini arttırabilirsiniz. Dolayısıyla konuyla ilgili bir uzmana başvurmanız, aile dinamiklerinin ve öykünün değerlendirilmesi gerekmektedir.

        Elif Boran Saygın
       Uzman Klinik Psikolog



          Anne sorusu;
           Özge Abca

          Merhaba Elif hnm Özge ben Antalya'da yaşıyorum oğlum Emir 14 aylık benim merak ettiğim Emir               bu    aralar isteklerini çığlık atarak yaptırmaya çalışıyor ve ben bu durumda nasıl tepki vereceğimi bilemiyorum cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler :) 


     Uzmanımız cevabı;

     Merhaba Özge Hanım
    Oğlunuz bunu bazen ilgi çekmek için yaptığı gibi, bazen de sadece kendi sesini denemek için yapıyor      olabilir.  Eğer size bir şey yaptırmak için çığlık atıyorsa, ona bağırmamasını, sakin bir sesle söylediğinde yapacağınızı anlatın. Bu davranış belli bir dönem sürebilir ancak çığlık atmayı pekiştiren davranışlarınız ortadan kalktığında davranışta azalacaktır. 


      Elif Boran Saygın

      Uzman Klinik Psikolog

      Anlam Psikolojik Danışmalık ve Eğitim Merkezi
      Bağdat Cad. Gazi Muhtar Paşa Sok. Nural Apt. A Blok. No:52/3
      Feneryolu
      Tel:   0216 348 49 19
      Cep: 0537 241 05 22

1 yorum:

  1. My brother rеcommended I might like this website.
    He was entirely right. This submit aсtually made my day.
    You can not consider just how muсh time I had spent for this
    infօ! Ƭhanks!

    Hеre is my webpage ... facebook

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe