emzirmek her şartta güzel..

31 Ekim 2013 Perşembe

Menactra menenjit aşısı

Hepimizin doğumdan itibaren bebelerimize yaptırdığımız zorunlu aşılar var,karma,hepatit ,menenjit,pnomokok(bu da bir tür menejit için) vs. Bunları hepimiz biliyoruz ve zamanı geldiğinde yaptırıyoruz,amacımız cocuklarımızı,salgın,bulaşıcı,tahribat verici hastalıklardan korumak. 

Bende ada ve arasın aşı takvimini ciddi anamda titizlikle  takip ediyorum,tabii birde zorunlu olmayan anne-babanın isteğine kalmış aşılar var,misal,grip aşısı. Çoğu insan grip aşısı olunca daha cabuk hasta olduğunu iddia etsede,ben yıllardır yaptırırım ve diğer zamanlara nazaran daha kolay atlattığıma inanırım,tabiiki koruyuculuğu %50!

Geçen sene adaya da yaptrdım,2yaşındayken  ve nezle olduysa da ciddi  bir grip durumu yaşamadık çok şükür.bu sene hem adaya ,hem arasa yaptırdım.aras 2 yaşından  küçük olduğu için,yarımşar doz 2 aşamalı aşı oldu.bu tabiiki  anneye kalmış bi durum.

Bunun yanında birde,mart ayında doktorumuza kontrole gittiğimize,zerrin hnm.türkiye'ye yeni gelen,amerika ve avrupa ülkelerinde 7 yıldır olan bir menenjit aşısından bahsetti!! Meningokok menejit aşısı(menactra aşısı)!!

Zerrin hanıma zaten,adanın ve arasın menejit aşısı olduğunu söylediğimde,şunu öğrendim ki bu daha farklı,öldürücü ve ağır seyirli bir menenjit türüymüş.diğer menenjit  türleri gibi mikrobik fakat daha ağır,3 çocuktan birinin ölmesine sebep olan meningokok virüsünü teşhis etmekte çok zormuş,grip gibi başlayıp,doktorları yanıltabiliyormuş!daha sonrasında  ölüm yada ağır ve kalıcı tahribat bırakma olasılığı %80 miş!!!

Zerrin  hnm;meslk hayatımda karşılaşmaktan korktuğum tek hastalık dediğinde,yaş grubunu sordum?

2yaş altı bebeklere,3 ay arayla 2doz,2yaş üstüne tek doz şekline uygulanabiliyormuş.11 yaşa kadar her çocuk olabilirmiş.

Doktorumuza,neden bu aşının saglık bakanlığı tarafından bu kadar geç ruhsatlandırıldığını  sorduğumda;amerika ve avrupada ki tüm ülkelerde bu aşının yapıldığını(7 senedir) türkiye'ye ise (gelişmekte olan ülke sıfatıyla)yeni izin çıktığını öğrendim!!

Peki koruyuculuğu % kaç?? Zerrin hanım %70 olduğunu söyledi.sonuçta hiç bir aşının %100 garantisi yok.ve %70 de iyi bir oran(allah evlerden uzak etsin)

Bu durumda bir anne olarak,doktorumuza güvenmeyi tercih ettim,tabii anne arkadaşlarımla da konuştum,genelde hepsi doktorları tarafından zaten aydınlatılmıştı. Ada ve aras haziran sonunda menactra aşısını oldular,arası 2. Doz için kasımın ilk haftası götürücem. 

En büyük temennim böyle bir hastalığın,hiçbirimizin,hiç kimsenin evine girmemesi yine de bilen bilmeyene anlatsın herkes önlemini alsın diyerek huzurlarınızdan ayrılıyorum efenim:))


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe