emzirmek her şartta güzel..

5 Ekim 2014 Pazar

Emzirmek beyinde başlıyor, lütfen rahat olun..


Arka arkaya iki kere lohusalık yaşamış bir anne olarak, şunu söyleyebilirim ki; lohusalık geçici fakat anne hassasiyeti kalıcı bir durum:) 

Lohusayken, anne ruhuna en iyi gelen, en çok mutlu eden şey , bana göre emzirmek...

Yenidoğan bebeğini doyurabilme hissi, dünyada eşi benzeri olmayan o kokuyu içine çeke çeke saatlerce dursan bile yetmez.. Bebeğine yetebilmek muhteşem bir duygu.. Tabii yeterli sütün varsa..

Ben her iki durumu da yaşamış bir anneyim.. Ada'da ilk üç ay yetecek kadar sütüm varken, 3 aydan sonra süt vardı ancak ada'ya yetmiyordu...

Ne yaparsam yapayım,ne kadar yemek yersen yiyeyim,ne kadar emrirsem ya da sağarsam sağayım artmıyordu, günün yarısına kadar sütüm yetiyor diğer yarısı ise maalesef ada ve benim için çok sancılı geçiyordu..

"Sütün mü yetmiyor?" " acaba bebek aç mı?" " biraz yeşillik ye!" Off neler neler duydum o dönem... Her yorum sanki beni daha da dibe çekiyordu..

Yine de 9 aya kadar ada'ya süt verdim tabii başta da dediğim gibi müthiş bir yetememezlik hissi ile..

Ne zaman ki aras doğdu ve benim ikiz bebekleri bile doyuracak kadar,buzluk dolduracak kadar  sütüm oldu, anladım ki süt aslında yediklerimden,içtiklerimden ziyade- tabii ki onlarda etkili- benim ruh halim ile ilgiliymiş..

Çünkü aras doğmadan önce kendime bir söz verdim, sütüm yetsin yetmesin,2 bebeği olan bir anne olarak bunu hiç takmayacaktım ve tüm enerjimi bebeklerime yetmeye adayacaktım...

Tam da bu noktada benim inanılmaz sütüm oldu... Yani neymiş sevgili yenidoğan anneleri, aslında herşey beyinde başlıyor ve beyinde bitiyor, siz emzirmeyi dileyin ve rahat olun...bol bol emzirin çünkü bebeğiniz emdikçe sütünüz artacak..

Tabii bu arada her iki bebeğini arka arkaya doğurmuş ve bilgileri taze bir anne olarak, ada ve aras'ta vazgeçmeden kullandığım ve çok memnun olduğum emzirme ile ile alakalı ürünleri sizinle paylaşmak istedim..

Hepsinden gerçekten çok memnun kaldım ve gözüm kapalı öneririm...

Evdeyken önce hastane tipi süt sağma makinası kiraladım..

Dışarı çıktığımda ise 2.5-3 saatte bir lansinoh manuel süt sağma pompası ile sütümü sağdım.


Aras'ta söylediğiğim gibi inanılmaz sütüm vardı ve sağdığım sütleri lansinoh buzluk poşetleri ile sakladım,cidden pratik bir ürün.. (Vakti kıymetli anneler için üzerine tarih ve sağdığım süt cc sini yazmanız yeterli)


Tabii ki yeni emzirmeye başlayan annenin gögüs acısını bir tek yaşayan bilir ve o dönemde kullandığım tek krem, lansinoh lanolin krem oldu, ayrıca e vitamini içerikli olduğu için, bebeğinizin krem göğsünüzde iken  emmesinde hiç bir mahsuriyet yok..

Lansinoh 'un göğüs pedleride çok yumuşak ve içeriği kremli,sütünüz aksa da şişme veya koku yapmıyor,diğer bir kaç markayı da denedim ve yine gözüm kapalı bu ürünü öneririm.


Bebeğiniz ile bol sütlü ve mutlu günleriniz olması dileğiyle...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Special design for Ada ve Aras ile Hayat by GeCe